Slåenvej 3 | 6600 Vejen | Telefon: 29 86 34 40 | Mail: book@ordstyrer.dk​

Lotte Heise

Lotte Heise virksomhedsforedrag 25072012163716

Hun siger sin mening. Det har gjort Lotte Heise til et af mændenes foretrukne hadeobjekter. Lotte Heise har indtaget scenen i snart 20 år som foredragsholder. Hun er blevet kendt som kvinden, der tør sige sin mening. Lige meget om det er i det lokale forsamlingshus eller på landsdækkende tv. Det har siden starten betydet, at mænd har elsket at hade hende. Men de seneste år har tingene ændret sig. - For 10 -15 år siden var der enormt mange mænd, der syntes, at jeg var forfærdelig. Dem er der faktisk ikke så mange af mere, siger Lotte Heise.

Relateret artikel

For 10 år siden blomstrede en ide i Instituttet for Fremtidsforskning. Et spørgsmål om, hvad der kommer efter informations- og videnssamfundet, satte tankerne i gang - og buddet blev, at "følelser og det immaterielle " ville få indflydelse.

Lotte Heise:Toppen af siden

Instituttet fødte konceptet om Corporate Storytelling - den enkelte virksomheds historie. For at skabe et fællesskab mellem medarbejdere og deres arbejdsplads skulle der fortælles historier om virksomheden. Samtidig skulle virksomhederne hæfte historier på deres produkter, så de blev nemmere at sælge.

Siden da er konceptet blevet udbredt og er i dag et af de hotteste ledelsesværktøjer. Ved professionelt at sætte dagsorden i medierne gennem udtalelser og egne artikler, holde foredrag og skrive bogen "The Dream Society" har Instituttet for Fremtidsforskning solgt ideen så effektivt, at det har kunne tjene penge på den.

Lotte Heise:Toppen af siden

- Det handler om at skabe opmærksomhed i al form for idevirksomhed. Hvis vi ikke skaber interesse for vores ideer, så dør vi. Der deler vi lige vilkår med andre, der arbejder på markedets vilkår, siger seniorforskeren for Fremtidsforskning. Han er en af bagmændene bag Corporate Storytelling i Danmark.

Op gennem 1990'erne spredtes ideen ved at lave kursusforløb hos virksomhederne, hvor tankerne bag Corporate Storytelling blev prøvet af og udviklet i forhold til de erfaringer, som blev høstet hos firmaerne.

Da ideen havde slået rod i Danmark i slutningen af 1990'erne ville instituttet føre ideen længere ud i verden og nogle ansatte skrev bogen "The Dream Society". Den udkom i første omgang i USA og var med til at skaffe nye medlemmer på listen over virksomheder. Medlemmerne betaler årligt et halvt hundrede tusinde kroner for at få adgang til at kunne købe kurser, konsulentbistand og information om instituttets arbejde. Både amerikanske og europæiske virksomheder meldte sig under fanerne.

Lotte Heise:Toppen af siden

Bogen blev brugt til endnu en gang at sælge tankerne bag Corporate Storytelling.

- Den pæne udgave af at skrive en bog er, at man har et budskab til verden. Den anden er, at hvis det giver noget omtale og presse, så giver det nogle ordrer på foredrag og projekter. Det er en fødekæde. Man tjener ikke penge på at komme i medierne eller skrive en bog, medmindre det er en bestseller. Derimod kan det efterfølgende give foredrag og konsulentarbejde af forskellig art.

Lotte Heise:Toppen af siden

Booking forespørgsel - Lotte Heise

Udfyld formularen herunder for at sende en bookingforespørgsel på Lotte Heise. Vi kontakter dig herefter snares muligt.


Du er også meget velkommen til at ringe til os på tlf: 29 86 34 40

Kontaktinformation
 
 
Arrangementsdetaljer
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Ordstyrer.dk

Slåenvej 3

6600 Vejen

​CVR: 26454867

Telefon: 29 86 34 40

Mail: book@ordstyrer.dk​